torsdag, februari 16, 2006

Ett liberalt pressmeddelande

Ett pressmeddelande verkar precis ha skickats ut från liberala partiet.
Är det bara jag som känner mig skeptisk mot hela projektet? Jag menar 2 studenter och en ingenjör som på sin fritid engagerat sig på ett debattforum på internet ger inte världens mest seriösa intryck. Men jag kanske har fel, de kanske är värda att lägga sin röst på, varför inte? Det är inte som om det finns något annat parti jag känner att jag skulle kunna rösta på.
Centern har förvisso sett intressant ut och Federley är väl i stort sett den enda politikern jag tycker har vettiga åsikter men det är något som hindrar mig; dessa förbannade koalitioner. Om det är några jag verkligen inte vill ha något med att göra så är det KD, konservativa kristna homofober gör mig smått illa till mods, finns det inte också vissa intelligent design-förespråkare där?
Kd ter sig i mina ögon som någon form av soppa där innehållet består av allt det jag avskyr mest här i världen (bortsett från planekonomi då). Mitt problem är att en eventuellt borgerlig (vilket hemskt ord) koalition också skulle innefatta KD, problemet är väl att alternativet (en vänsterkolation) inte ser mycket bättre ut. Och det är väl här någonstans det liberala partiet kommer in, det ska bli intressant att följa dom och se om de utvecklas (texterna på deras sida lämnar för övrigt mycket att önska) ifrån det nästan förpubertala stadie de nu befinner sig i.

Vem vet, jag kanske hittar ett vettigt parti tillslut.

1 Comments:

Blogger Jesper said...

Jag håller helt med om koalitionen - den har sina baksidor. Dock är alternativkostnaden, fyra socialdemokratiska år till, alldeles för hög. Men det är inte bara kristdemokraterna som oroar mig. Moderaterna har, även de, gott om konservatister i partiet och Reinfeldt uttalade sig nyligen till stöd för Bodströms drakoniska agenda. Folkpartiets anti-liberalism behöver jag väl knappast nämna. Centern får bli Brask-alternativet, åtminstone till ett äkta liberalt alternativ uppstår.

Angående Liberala partiets professionalism: jag tror inte det ser bättre ut i andra partier - "den politiska klassen" utmärker sig knappast genom stora intellektuella bedrifter eller ett skarpsinne utöver det vanliga.

Decisions are made by those who show up.

11:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home